8 важни съвета за вашия сайт
В днешно време уеб сайтовете играят все по-важна роля за бизнеса и го доближават още повече до клиентите. В съвременния конкурентен свят продажбата на продукти или услуги и превръщането на хората в лоялни клиенти е трудно, без да се изгради онлайн присъствие на бранда. Уеб сайтовете са се превърнали в нещо много повече от просто текст и информация на дадена страница. Потребителите днес очакват Вашият
уеб сайт да ги забавлява, да предоставя качествена и актуална информация и да предлага интуитивно, комфортно цялостно преживяване. Всичко от дизайна на сайта Ви до поставянето на призиви за действие, може да повлияе на това колко дълго посетителите остават на Вашата страница. За щастие е лесно да направите уеб сайта си по-лесен за ползване и в тази статия ще Ви представим част от ключовите елементи за целта.
1. Слушайте потребителите сиОтделете време да попитате редовните си посетители какво биха искали да видят на Вашата страница. Получаването на информация директно от целевата Ви аудитория ще Ви позволи да откриете липсващи елементи, които може да не откриете сами. Потребителите често знаят точно какво не им харесва в даден уеб сайт. Вашата работа е да вземете тези негативни коментари и да ги превърнете в положителни, като коригирате функциите, които не се харесват на посетителите Ви.
Поставяйки потребителя в основата на Вашия дизайн и съдържание, сайтът Ви автоматично ще стане по-лесен за използване и предпочитан от посетителите.
2. Ускорете го
Потребителите очакват Вашият уеб сайт да се зарежда със светкавична скорост, дори на мобилни устройства. Около половината от тях очакват един сайт да се зареди в рамките на две секунди и биха го напуснали, ако не се зареди след три секунди. Скоростта наистина има значение, когато става въпрос за задържане на посетителите на Вашата страница, за да могат да преценят дали искат да си взаимодействат с бизнеса Ви.
3. Предоставете информация в дълбочина
Когато посетителят на сайта попадне на Вашия сайт, той иска да получи информацията, която му е необходима за вземането на информирано решение относно Вашия продукт или услуга. Ако посетителят трябва да търси тази информация, той може да предположи, че криете нещо или да се разочарова и да отиде при конкуренцията. Колкото по-достъпна е информацията, която предлагате, толкова по-добре за Вашите клиенти.
4. Направете навигацията интуитивна
Когато посетителят влезе в сайта Ви, той често поглежда към лентата за навигация, за да се ориентира със съдържанието, категориите и страниците му. Навигационната лента е от съществено значение, тъй като тя следва посетителя през цялото му пътуване и служи като основен елемент за връщане към началната страница.
В същото време е препоръчително да ограничите броя на категориите в навигационната лента, за да не стане прекалено обемист - трябва също да го позиционирате на едно и също място на всяка от страниците.
5. Изберете внимателно основните цветове
Изберете внимателно брандовите цветове за Вашия уеб сайт. Нуждаете се от перфектен баланс между изчистеност, стил, красота и яснота. Цветовата палитра не само трябва да е свързана с Вашата индустрия и дейност, но контрастът между фона и текста трябва да е достатъчно изразен, за да може посетителят да чете лесно текста и да не напряга очите си.
6. Подобрете оформлението на сайта
Имайте предвид, че много потребители вече имат достъп до уеб сайтове чрез мобилните си устройства. Около 80% от потребителите на интернет притежават смартфони и прекарват все повече време в интернет през тях, особено след като неограничените мобилни данни са нещо обичайно.
Имайки предвид това, отзивчивият и адаптивен дизайн става още по-важен за бизнеса Ви и Вашето онлайн присъствие. Визуализира ли се Вашият сайт добре както на настолни компютри, така и на мобилни устройства? Не е задължително да изглежда напълно еднакво. По-важно е мобилните потребители да виждат съдържанието му, без да се налага да увеличават през няколко секунди, а да се ориентират лесно и бързо.
7. Обърнете внимание на CTA
Силните призиви за действие (CTA) на страниците на сайта Ви също оказват значение, най-вече, ако са поставени на места, на които ще бъдат забелязани. Посетителите на сайта, които решат да купят или се регистрират за Вашия бюлетин, искат да знаят как да направят следващата стъпка. Направете това просто, като използвате подходящи и добре обозначени CTA, които се намират лесно и са достатъчно ясни за следване.
8. Подсилете страницата си за контакт
Ако нямате удобен начин потребителите да се свържат с Вас, рискувате да загубите доверието на тези, които посетят Вашата страница. Около 51% от хората смятат, че пълната информация за контакт е нещо, което липсва на много уеб сайтове. Ако Вашите данни за контакт са единствено имейл, помислете за разширяване на тази информация.
Колкото повече начини за връзка с Вас предоставяте на потребителя, толкова по-добре за тях и за бизнеса Ви. Помислете за добавяне на безплатен номер, опция за чат на живо и потребителски форум. Всички тези фактори засилват доверието на посетителите.
Тези ключови елементи незабавно ще направят уеб сайта Ви по-лесен за ползване, но ключът към доброто потребителско изживяване е да правите последователни подобрения. Отделете време да разберете клиентите си и това какви инструменти биха били полезни за тях. В крайна сметка сайта Ви ще стане по-лесен и приятен за използване за посетителите, а това ще доведе до повече продажби или нови и лоялни клиенти.