Често срещани грешки при сайтовете

Вашият уеб сайт има голямо значение за успеха на бизнеса Ви. Това ще Ви помогне да генерирате нови клиенти, да стимулирате реализации и да изградите онлайн присъствие за Вашия бранд.

В тази статия ще обърнем внимание на 6-те най-често допускани грешки, които бихте могли да допуснете във вашия уеб сайт.

1. Уеб сайтът Ви няма адаптивен дизайн

Това означава уеб сайтът Ви да не предоставя на потребителя възможно най-доброто изживяване при посещение. С други думи, ако потребител посети Вашия сайт от мобилен телефон, тогава оформлението на сайта няма да се адаптира спрямо големината на екрана, а ще се покаже по същия начин, както от настолен компютър. Това ще затрудни използването на сайта Ви, тъй като ще е видима само част от информацията. Когато предприемете изработка на уеб сайт, не забравяйте за адаптивния дизайн, за да не прогоните мобилните посетители.

2. Не персонализиране на дизайна

Изключително важно е да запомните, че трябва да персонализирате дизайна, за да съответства на стила на бранда Ви. В противен случай ще се сдобиете с уеб сайт, който изглежда точно като хиляди други в интернет пространството. Персонализирането включва и уникално съдържание, опаковано в красив, отзивчив и динамичен дизайн.

3. Използване на жаргони и съкращения

Работите в своята област от години и знаете какво означават всички съкращения и жаргонни думи, но имаме новини за Вас - посетителите на уеб сайта Ви не ги знаят. Ако потребител попадне на Вашия сайт и текстът е пълен с технически жаргони, които не може да разбере, той няма да остане, за да анализира съкращенията Ви.

4. Да не мислим за четливостта

Копирайтингът не само трябва да бъде интересен и опростен, но и дизайнът трябва да е приятен и удобен за очите на посетителите. За да сте сигурни, че потребителите няма да бъдат отблъснати от дизайна, придържайте се към следните правила:

  • Поддържайте последователността на размерите на шрифта - Не прекалявайте с много различни размери на шрифта. Придържайте се към три или четири размера.
  • Помислете за шрифтовете - Важно е дизайнерите да използват шрифтове, които предварително са проверили за четливост.
  • Изберете контрастни цветове - Уверете се, че фоновите изображения не заглушават шрифта Ви. Четливостта трябва да бъде главният приоритет.

 

5. Лоша навигация

Уеб сайтовете с интуитивна навигация се възнаграждават с повече посетители. Ако не можете да помогнете на потребителите веднага да получат това, което искат, има вероятност те да отидат в сайта на конкурента. Има няколко прости неща, които можете да направите, за да сте сигурни, че Вашият дизайн е интуитивен:

  • Придържайте се към стандарта - Хората са създания на навика. И повечето от нас очакват вертикална навигация отляво на страницата и хоризонтална навигация в горната й част.
  • Не претоварвайте потребителите - Може да се изкушите да включите няколко връзки в навигационната лента, но помнете, че по-малкото количество информация се възприема по-лесно от посетителите. Придържайте се към основите - За Нас, Продукти, Услуги, Контакт и др. - в менюто за навигация.

 

6. Остаряла информация и/или дизайн

Всеки уеб сайт изисква редовни актуализации и поддръжка по различни причини.

  • Полезно за клиентите - Ако оставите информацията да остарее, ще бъде трудно за клиентите да Ви намерят, да поръчат от Вас и да останат лоялни.
  • Важно е за класирането Ви в Google - Основен двигател на класирането е колко уникално и актуално е съдържанието на Вашия сайт. Това означава, че трябва често да добавяте ново съдържание и да обновявате по-старите си страници.
  • От голямо значение за репутацията на бранда Ви - Техническият свят непрекъснато въвежда иновации и трябва да останете в играта, когато става въпрос за дизайнерски тенденции и най-добри практики.

24.04.2021

Ние правим бизнеса ви дигитален, а успеха ви – постижим.

Ако качеството е основен приоритет във вашата професионална дейност, в лицето на нашия екип ще намерите партньорите, от които винаги сте имали нужда. Оставете се в ръцете на експерти, за да получите експертна оценка и помощ в дигитализирането на вашия бизнес или проект.