Най-скъпите домейн имена

Чували ли сте някога за онези хора, които намират нещо изключително рядко на гаражна разпродажба? Също толкова ценни находки се намират и на пазара за домейни. Много хора, регистрирали домейн, са били приятно изненадани от сумата, която им е била предложена за направената от тях малка инвестиция. И до днес много хора се опитват да купят дадени домейн имена с надеждата, че един ден биха могли да ги продадат на много по-висока цена, като по този начин ще си осигурят добра печалба. Няколко са факторите, които оказват влияние както върху цената и интереса към определено домайн име. Едно от основните правила при избор на домейн е: колкото по-кратък и по-лесен е за запомняне, толкова по-ценен е! 

Домейни

За да ви запознаем с най-добрите продажби за всички времена, сме ви подготвили списък с 12-те най-скъпи домейна:

IRS.com - 12,5 милиона долара
В Съединените щати IRS е федерална правителствена агенция, която събира различни данъци. Когато Intersearch.com купува домейна IRS.com за 12,5 милиона долара, конгресът на САЩ обмисля да регулира използването на имена на домейни, подобни на правителствените агенции. Тогава Intersearch.com заявява, че ако има закон, забраняващ използването на имена, лога и символи на правителствени агенции, то той не засяга имената на домейните.

Sex.com - 13 милиона долара
Този домейн съществува от 90-те години на миналия век и е бил основна точка на много правни проблеми. През 1995г. бизнесменът Гари Кремен, известен предприемач, регистрира sex.com, но не създава сайт, предпочитайки да се фокусира върху популярния си уеб сайт Match.com. Външен човек на име Стивън Коен, превзел сайта и спечелил много пари чрез онлайн реклами. След като Кремен съди Коен и печели делото, получава 65 милиона долара обезщетение. Домейнът е препродаден през 2010г. на Sedo, а оценката му е близо 14 милиона долара.

Insure.com - 16 милиона долара
Insure.com е първата покупка за QuinStreet през 2009г. Тази сделка на стойност 16 милиона долара струва 10 пъти повече от сумата, за която е закупен през 2001г. Insure.com предоставя новини, оферти и статии за застраховането. Можете да получите информация и да сравните цените на различни доставчици на застраховки. 

360.com - 17 милиона долара
Това е единственият URL адрес, базиран на цифри в нашия списък. Продажбата за 17 милиона долара е направена през 2015г., когато изпълнителният директор на Qihoo Zhou Hongyi решава да създаде нова марка, която да обедини и обхване всички фирмени продукти и услуги. Домейн името е закупено от телекомуникационния гигант Vodafone. Придобиването му се оказва чудесен ход за компанията, насочена главно към китайския пазар, най-вече заради символиката на числата в китайската култура. 

Internet.com - 18 милиона долара
Вече споменахме, че QuinStreet закупува някои от най-големите застрахователни домейна, които са в челната петица на всички времена. Но това не е всичко. Компанията купува и Internet.com за 18 милиона долара в брой от WebMediaBrands. Днес Internet.com е сайт без реклами, който предоставя детайлна информация за интернет новини, тенденции и продукти. WebMediaBrands продава домейна, за да облагодетелства акционерите, да увеличи баланса на компанията и да се съсредоточат върху основните си бизнес идеи. 

Voice.com - 30 милиона долара 
В края на май 2019г. Block.one, създателят на платформа за криптовалути и блокчейн EOS, купува домейн името Voice.com чрез 100% парична транзакция, улеснена от GoDaddy. Докато споменатите по-горе домейни са били функциониращи уеб бизнеси, преди да бъдат продадени, то Voice.com е напълно нов. Наречен е ултра-премиум поради качеството си, което със сигурност ще помогне на Block.one в постигане на целта му да стане най-големият конкурент на Facebook досега. Инвестирането в името на домейна voice.com е стратегически ход, тъй като думата „voice“ е кратка, запомняща се и лесно разбираема. 

PrivateJet.com - 30,1 милиона долара 
Домейнът PrivateJet.com е закупен за 30,1 милиона долара от Nations Luxury Transportation, компания, базирана в Атланта, която предоставя туристически услуги. Това е единственият домейн в списъка, който е ориентиран почти изцяло към клиенти с голяма финансова възможност. Сайтът се смята за основна онлайн платформа за глобални бизнес чартърни полети. 

VacationRentals.com - 35 милиона долара
Туризмът никога не е бил толкова популярен, колкото в съвременната епоха на интернет. Може би не е изненадващо, че едно от най-скъпите пет домейн имена е свързано с почивки и екскурзии. През 2009г. Брайън Шарпи, изпълнителен директор на HomeAway, закупува домейна, след като разбира, че конкурентната компания Expedia планира да го направи. Преди покупката VacationRentals.com е бил активен сайт.

Insurance.com - 35,6 милиона долара
Още една от покупките на QuinStreet за 35,6 милиона долара през август 2010г. е Insurance.com, придобит заедно с всички налични медии и технологичните активи. Подобно на CarInsurance.com, тази онлайн платформа се счита за златна нахотка, тъй като е популярна дестинация за сравняване на различни застрахователни тарифи.

CarInsurance.com - 49,7 милиона долара
QuinStreet, онлайн маркетингова компания от Калифорния, за периода от 13 месеца е придобила три огромни домейна в сферата на застраховането. Последната покупка за компанията е на CarInsurance.com, потребителски сайт за информация и пазаруване на автомобилни застраховки, на 8 ноември 2010г. С тази единствена инвестиция компанията успява да затвърди своето място като пазарен лидер в онлайн застраховането по времето, когато пазаруването от интернет тепърва набира популярност.

LasVegas.com - 90 милиона долара
Този домейн е закупен през 2005г. от VEGAS.com. Компанията иска да сдвои домейните, за да гарантира, че и двете думи при търсене от потребителите в търсачките, ще насочват онлайн трафика към туристическата агенция от Лас Вегас. С инвестицията на стойност 90 милиона долара, тази продажба остава в историята като една от най-скъпите покупки на уеб сайт. Интересен факт около сделката е, че предишният притежател на домейна Stephens Media подписва договор, който е с първоначално плащане в размер на 12 милиона долара, а останалата сума, е разпределена в продължение на няколко години и ще продължи до 2040г. 

Business.com - 345 милиона долара
Домейнът business.com е закупен през 1999 г. за 7,5 милиона долара, нареждайки се в списъка на най-добрите продажби на домейни в историята. По онова време едва ли някой е предполагал, че същият ще струва 47 пъти повече само след 8 години. През 2007г. домейнът е продаден на RH Donnelley за сумата от близо 345 милиона долара. Чрез покупката, компанията получава не само името, но и цялото предишно съдържание на сайта. За съжаление, тази инвестиция не донася много късмет на купувача и третият по големина издател в САЩ обявява фалит само две години по-късно.

Всеки ден потребители на интернет въвеждат домейните на любимите си уеб сайтове в адресната лента на браузъра, без да се замислят. Но истината е, че някои от познатите ни домейни са изключително ценни. Една обикновена дума с осем букви може да донесе милиони долари в зависимост от нуждите на заинтересованите купувачи. Дори домейни с правописни грешки могат да се продадат на добра цена. Ръстът на приходите в тази индустрия се ръководи от необходимостта на бизнесите да си изградят онлайн присъствие, което гарантира не само промяната на този списък с 12-те най-скъпи домейна, но и развиването му в бъдеще.


13.07.2020

Ние правим бизнеса ви дигитален, а успеха ви – постижим.

Ако качеството е основен приоритет във вашата професионална дейност, в лицето на нашия екип ще намерите партньорите, от които винаги сте имали нужда. Оставете се в ръцете на експерти, за да получите експертна оценка и помощ в дигитализирането на вашия бизнес или проект.