Важни особености при избор на домейн

Ако сте се ориентирали към онлайн бизнеса, който е толкова популярен, и имате идея за създаване на фирмен сайт или онлайн магазин, трябва да помислите за всеки детайл от този процес. В това число влизат дизайнът на сайта, рекламната кампания, която ще предприеме за популяризирането му, логото, което да привлича потребителското око. Между всички елементи от сайта трябва да има баланс, но и характерност, която да изразява точно вашата индивидуалност и тази на бизнеса ви. 

Вероятно ще стартирате процеса с най-важната стъпката – изборът на домейн. Това е адресът, който ще води към вашия сайт и по който ще ви откриват вашите посетители и бъдещи партньори. Има няколко важни особености при избора на домейн, на които трябва да обърнете внимание, за да имате успех.


1. Изберете кратък домейн

Името на домейна ви трябва да бъде кратко, точно и ясно. Да се произнася лесно и да бъде лесно запомнящо се. Помислете си как ще го продиктувате на някого, ако се наложи. Трябва да елиминирате всяка вероятност за грешка при произнасяне. Важна подробност е, че домейнът ще се съдържа във вашия имейл, чрез който клиенти и партньори ще се свързват със вас и чрез който ще им пращате съобщения. Ето защо, той трябва да е и сериозен, и лесен за разбиране, за да създаде добър имидж за вашия бранд. Хубаво е да не използвате тирета или други знаци в името, защото това затруднява сео оптимизацията впоследствие.


2. Изберете домейн, който се пише лесно

Може да се чудите защо ви го казваме, но ако се замислите, има някои букви в българския език, които могат да се изпишат по няколко начина на латиница. Ето защо е важно да не включвате такива. Не биват да се допуска възможност за грешка при изписване или диктуване на името на сайта ви.


3. Изберете отличаващ се домейн

Да, трябва да се съобразите с продуктите и услугите, които предлагате, но все пак подходете креативно. Потребителите трябва да свързват съответното име единствено с вас, не да го бъркат и да посещават други сайтове вместо вашия. В никакъв случай домейнът не трябва да прилича на вече съществуващ такъв, който притежава ваш конкурент. Сами се досещате защо. Друга причина е, че може да си навлечете неприятности относно авторски права.


4. Изберете домейн, който казва на потребители какво да очакват от вас

Тоест домейн името ви да бъде свързано конкретно с бранда или продукт от него. Името не трябва да обобщава група продукти или да е прекалено дълго и обяснително.


5. Изберете домейн, който без проблем да включите в социалните си мрежи

Днес именно те са един от най-използваните канали за разпространение и реклама. Независимо дали ще изберете една или няколко мрежи, в които да представите сайта и дейността си, трябва да включите домейна при създаване на нейното име. Това ще ви направи още по-разпознаваеми, ще закрепи връзката ви с клиентите и ще увеличи трафика ви.


6. Изберете свободен домейн

Това се подразбира, но сме длъжни да го споменем. Преди да регистрирате домейна, измислете няколко варианта, в случай че избраното от вас име е заето. Това ще ви спести време, ако се окаже, че трябва да го смените в последния момент.


7. При избора на домейн помислете и за разширението накрая

Става дума за .bg, .com, .net и т.н. Разширението има голямо значение за сайта ви и за неговия прогрес. Ако се спрете на българско разширение, трябва да имате предвид, че процедурата по получаването му е малко бавна, но има добавена стойност, което е важно за последващата ви рекламна стратегия. Освен това, в този случай е препоръчително домейнът да съвпада с името на фирмата или бранда ви. Препоръчително е регионалното разширение (примерно .bg), ако целите ви са насочени към конкретната страната. Важно е да знаете, че някои държави имат свои регионални разширения, които могат да отличат сайта ви, но зависи накъде сте се насочили. Противно на схващанията, тематичните разширения вече са модерни и се одобряват от търсачките. Те придават уникалност на името на сайта, отличават го с индивидуалност и го правят лесно запомнящ се. Например за онлайн магазини може да се използва .store или shop, за клуб - .club и т.н.


8. Изберете домейн, който никога не е бил активен

Възможно е системата да ви позволи да регистрирате домейн, който е съществувал преди, но е бил закрит. Тук идва въпросът защо това се е случило. Възможно е съответният сайт да е предлагал незаконни услуги, да е имал лош имидж или нещо друго. Хубаво е да сте сигурни, че името, което сте избрали, никога не е е било регистрирано до този момент. Има сайтове, от които може да проверите дали домейнът е бил регистриран и използван преди вас.


9. Изберете домейн, дори все още да не сте готови напълно със сайта

Щом сте избрали домейн и той е свободен, просто си го вземете, за да не ви изпревари някой друг. И също, защото времето, през което съществува той, е важно за оптимизирането му. Може да създадете страница, в която да сложите логото и кратко представяне на дейността си. Може дори да сложите банер с „очаквайте скоро“ или нещо подобно, ако все още не сте готови. През времето, в което се разработва вашия сайт, домейнът ви вече ще бъде във виртуалното пространство, ще достигне до определена аудитория и ще я осведоми за вашето съществуване.


10. Изберете домейн за по-дълъг период от време

При покупка на домейн имате възможност да изберете период за ползване. Хубаво е да предпочетете по-дълъг от година. Първо, защото показвате на търсачката, че целите ви са дългосрочните и смятате да се задържите на пазара, защото имате какво да предложите, което ще повлияе на вашата SEO оптимизация. И второ - защото вероятно ще заплатите по-ниска цена.

В случай че не сте сигурни, че ще се справите сами, може да се свържете с нас, за да ви насочим към правилния избор на домейн, както и да помогнем с цялостното изграждане на сайта ви.

Доверявайки се на професионалисти, ще се сигурни и спокойни, че ще получите домейн, който отговаря на очакванията ви и представя дейността ви по най-добрия начин. Освен това ще си спестите някоя и друга малка грешка, която иначе би могла да ви навлече главоболия.

04.03.2021

Ние правим бизнеса ви дигитален, а успеха ви – постижим.

Ако качеството е основен приоритет във вашата професионална дейност, в лицето на нашия екип ще намерите партньорите, от които винаги сте имали нужда. Оставете се в ръцете на експерти, за да получите експертна оценка и помощ в дигитализирането на вашия бизнес или проект.